dimarts, 31 de maig del 2005

DENUNCIEM EL GENOCIDI: LA COPE I ELS BISBES A LA PRESÓ!

Sobre els fets de Berga no vull entrar-hi per una senzilla raó. Les coses que s'han de fer no es discuteixen, es fan i punt. Prou d'històries.

Ara, hi ha altres coses que sí que penso que hem de començar a parlar seriosament. Em refereixo a denunciar per genocidi la cadena COPE i, per extensió, a la Conferència Episcopal Española. La cadena esmentada està impregnant les ones d'una catalanofòbia pròpia de l'època d'entreguerres, és a dir, de violència irracional, i les víctimes són sempre les mateixes. Convindria estudiar casos semblants: on determinats mitjans de comunicació han excitat la ciutadania contra un grup concret, normalment minoritari. Em refereixo als casos com Sèrbia i el genocidi ruandès. Per descomptat també podríem incloure en aquest paquet a La Razón i l'ABC, però penso que hem de concentrat tots els esforços en un únic objectiu.

Òbviament no sóc un ingenu. Sé que les possibilitats que aquests nazis acabin a la presó és més petita que la possibilitat que jo demani perdó per ser català (possibilitat zero, per altra banda). La meva confiança amb el poder judicial ecspanyol és nul.la, però això no obstant, la presentació d'una querella contra les persones jurídiques que representen aquests cafres, podria crear un debat que com a mínim portaria a que l'Església catalana es mullés definitivament, que digués què vol ser quan sigui gran. També hauríem de centrar els esforços en la dimensió internacional, hauríem de procurar que tingués el màxim impacte i ressò en els grans mèdia europeus i nordamericans.

És una proposta que penso que val la pena discutir.

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Molt bona idea Josep. Jo crec que tècnicament el que fan els de la COPE és incitació al genocidi. I té similituds amb el que va fer la Ràdio de les Mil Colines en els mesos previs al genocidi ruandès.

31 de maig del 2005, a les 22:34:00 CEST  
Anonymous Anònim said...

sobre la resenya de.... "Sobre els fets de Berga no vull entrar-hi per una senzilla raó. Les coses que s'han de fer no es discuteixen, es fan i punt. Prou d'històries."....

Suposo que és a cop calen jo vaig començar ha escriure al meu bloc unes quantes `ropostes pujades de to i després em vaig censurar, perque m'en vaig adonar que faria el mateix que el "lumpen" fa.

Pel tema de la cope endevant, on s'ha de signar?

2 de juny del 2005, a les 10:44:00 CEST  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home