dimecres, 5 de març del 2008

NOVA COL.LABORACIÓ A CRITERI I MÉS

Aquesta setmana es publica la meva tercera col.laboració amb el butlletí del col.lectiu Criteri. L'he titulada L'espanyolisme a Catalunya, i el podeu llegir aquí.

Tres notícies més. Vull felicitar públicament el company Toni Aira, a qui vaig tenir com a doctorand ara fa uns anys, pel seu nomenament com a director del diari electrònic SingularDigital. Amb en Toni compartim interessos acadèmics força semblants. Ell, des d'una perspectiva més periodística i jo des d'una més politològica, però. Aviat llegirà la seva tesi doctoral, la qual serà una contribució interessant al coneixement de la política catalana. Endavant, Toni!

Dues, l'amic Dessmond, em fa saber que el sopar de dijous passat amb en David Madí, ha tingut un cert ressò mediàtic a les pàgines del (In)Mundo, el diari entestat en el genocidi de Catalunya, com demostra dia sí i dia també els compatriotes del Lobby per la Independència. L'article, escrit per un tal Antonio Fernández, segons sembla responsable de la secció de Blogoteràpia (sic), sembla comptar amb una Deep Throat (gola profunda, Watergate), ja que entra en algun detall, tampoc sense gaire interès. Paradoxalment, on el tal Fernández s'excita és quan m'esmenta amb nom i cognom (no calia, tio, no t'ho pagaré ni amb un sopar ni tan sols amb una birra, que quedi clar). I s'excita perquè ni tan sols sap ni mirar-se al mirall. Se n'ha de ser, de soca.

Tres. Segons informa NacioDigital, s'han convocat uns Premis Blocs Catalunya, organitzats per l'Associació Stic.Cat (connais pas). Això de la catosfera, sobretot després de les Jornades de Granollers, sembla que s'està institucionalitzant massa. I això em fa mala espina. No només tenim les Cagney and Lacey oficials de la catosfera, mamant tot el que s'hagi de mamar per anar grimpant up, up to the sky, que es mouen sota la venerable mirada del particular Gandalf catosfèric, sinó que en les darreres setmanes hem assistit a una explosió de catosferes territorials on, comprovo, que conviuen en íntima germanor blocaires de la xbs amb peperos malparits, i tot perquè són de la mateixa comarca. Però això què és? Com un independentista pot confraternitzar amb un tio que en el mateix moment que pugui practicarà el blow your head off tan preuat en els videojocs? Doncs a mi no em veureu el pèl. No estic a la xarxa per donar-me el bec amb un ecspanyol. No, no és aquesta la visió que tinc del que ha de ser l'activisme independentista a la xarxa.

Etiquetes de comentaris: , ,

1 Comments:

Blogger Joan Arnera said...

Molt d'acord amb tu, Josep. La Catosfera no és un espai territorial sinó un espai virtual, que es defineix per la llengua i per la identitat. Compartir web amb els blocs del PP i del PSOE no em sembla que sigui jugar a favor del país.
Salut.

6 de març del 2008, a les 19:48:00 CET  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home