dissabte, 19 de juliol del 2003

Aquesta tarda he anat a la nova gran superfície comercial CITY PC a Montigalà. Es tracta d'una cadena de venda d'informàtica i complements. I he de dir que m'ha sorprès agradablement. Què cony! Estic al.lucinat. Tota la retolació era en català, o si més no, jo tot ho he vist en català. A més a més, -casualitat?- els dependents i dependentes eren d'allò més assequibles i dialogants, a anys llum de la malaeducació, mala folla i poca gràcia de tants i tants xavals i nenes que en altres centres quasi t'escupen a la cara quan els demanes qualsevol cosa. Avui, doncs, em plau compartir amb vosaltres una notícia bona. Espero sincerament que aquest estat de coses no es modifiqui, ja que avui m'he sentit comprant en un país normalitzat. I la pega és que potser empès per aquest entusiasme he comprat més del compte. (Però llavors penso que per gastar-me els diners en altres botigues menys normalitzades, abans me'ls gasto en aquesta... mentre en tingui).

PD. Al rellegir el text, m'adono que potser algú gosarà criticar-me tot dient que els xavals i les nenes de les grans superfícies són maleducats perquè estan putejats i els exploten. I segurament que això últim és cert. Però no és cap excusa. O és que no els exploten també a altres països del nostre entorn? I tanmateix el tracte és tot un altre. Per exemple, al Quebec, quan no poden satisfer una demanda del client utilitzen l'expressió "Désolé" i sembla que realment estiguin desolats. A la Gran Bretanya i també al Canadà, et diuen "so sorry" i realment et sents tractat com un persona. En canvi, aquí, es limiten a dir "No" o "No hay", i sembla que vulguin afegir "jódete" i si no et foten un cop de puny és perquè probablement són massa ganduls per fer qualsevol esforç suplementari. Vaja, que l'explotació no és cap excusa.