diumenge, 28 de novembre del 2004

Rià de Conflent, 20 d'agost del 2004

En la petita història d'aquest blog, avui és un dia important. Finalment he aconseguit saber com publicar-hi fotos! Ho vaig intentar fa un mes i no me'n vaig ensortir. Però avui sí! Per això, per publicar la primera foto oficial d'aquest blog, he triat una de molt especial. La que ens férem a Rià de Conflent, el passat 20 d'agost. La història del poble de Rià em va impressionar força. Jo ja sabia que en aquesta població es diu que hi va néixer Guifré el Pilós. Allò que no sabia era que el seu castell, que domina la plana, va ser destruït i arranat pel francesos, enrabiats per la ferotge resistència que va oposar a la seva annexió. Precisament, la foto està presa des de l'antiga torre del castell. Diuen que ara el volen reconstruir. Així ho espero. Més recentment, l'any 1979, a Rià tingué lloc la constitució de l'IPC (Independentistes dels Països Catalans), un dels partits claus en el desenvolupament de l'independentisme revolucionari. No sé si cal dir-ho, però a la foto sortim el meu fill, en Pep, i jo mateix. Malauradament, els núvols que es veuen darrere nostre tapen completament el cim del Canigó.