dimecres, 31 de gener del 2007

THE RED THIN LINE

El meu fill, (el meu fill!) entra al despatx i amb una cara de póker em diu que ara hauran de fer una hora més de castellà (vol dir ecspanyol), que ho ha dit la Terribas. Bé, de forma molt tranquil.la i assossegada dic el següent: si en un màxim de 24 hores, el sr. Montilla no fa rectificar i desmentir al conseller del ram aquesta notícia, tal i com va fer amb el secretari d'immigració, li munto una moció de censura com una casa de pagès...

Bé això és el que jo faria si fos vicepresident de la cosa... Vull dir que o això es para, o ERC, la seva direcció, els seus militants -del primer a l'últim- i tots aquells que la continuïn votant a partir d'avui, seran còmplices de l'intent de destrucció del nostre país més greu d'ençà dels darrers anys. Sense que això descarregui en cap cas de responsabilitat al PSOE, al PSC, i als senyors Montilla i Maragall, per descomptat. Ha quedat clar?

PD. Si els d'ERC no la presenten, la moció de censura, l'han de presentar, per patriotisme o per oportunisme, els de CiU. I si no ho fan, quedaran també retratats per tota la vida... Ha arribat l'hora que tothom es mulli. També el senyor Carretero.

Etiquetes de comentaris: ,

5 Comments:

Anonymous Anònim said...

Estimado señor Sort.

Me permito guardar su genial texto como ejemplo de polisemia.

Le diré que, al principio, me desconcertó un poco, quizá por vivir fuera de España y no estar familiarizado con sus códigos.

No sabía si era en serio o si se trataba de un vitriólico ataque anticatalán en clave de humor irrisorio y atravesado. Pero veo que va usted en serio.

Una pregunta: "el intento más grave de destrucción de su país", ¿es la hora de clase suplementaria o el hecho de que esta sea en español? Quiero decir, que quizá se podría hacer un diálogo a la Habermas, darles a los niños la hora de clase en turkmeno o en euskera, por ejemplo y así se crearía empleo y no se destruiría (incrementándolo) el capital cognitivo de los niños catalanes.

Muchas felicidades por su blog. André Breton hubiera admirado su buen hacer.

1 de febrer del 2007, a les 18:34:00 CET  
Anonymous Anònim said...

Que maco, no, que hagis fomentat l'odi en el teu fill que estigui tant traumat perque ha d'estudiar una hora d'una llengua!! oh! es que es castella! so... what? Es que no pensa sortir mai de Catalunya? o ja li has dit que vagi a qualsevol lloc menys Espanya? Ay Senyor... pareu de ridiculitzar a la resta de catalans amb aquestes tonteries sius plau! Tinc amics de moltisimes nacionalitats i em passo el dia explicant que no tots els catalans tenim aquesta mentalitat tant cutre. Que molts catalans no tenim prejudicis per raons de llengua o lloc de naixement.

2 de febrer del 2007, a les 4:41:00 CET  
Blogger JOSEP said...

Anònim so what,

Aquí l'únic cutre ets tu. A veure si t'assabentes d'una cosa. Per sortir de Catalunya, el que de debò cal saber és l'anglès, que estem en l'etapa de la globalització. home! i que els tercios de Flandes ja fa molt temps que van ser exterminats a la Batalla de Sant Quintí i els seus hereus ho foren a la Batalla d'Ayacucho! Sembla mentida que encara combregueu amb rodes de molí. Què dura és la vida del colonitzat mentalment com suposo que és el teu cas.

El meu fill, i ho dic molt orgullosament, és qui treus millors notes d'anglès de la seva classe, i estå a anys llum de la resta perquè des de menut l'he portat a veure, aquelles pel.lícules no doblades en català -que són moltes, per la inutilitat dels governs Pujol-, en versió original, és a dir, en anglès. I també perquè la major part de videojocs que té, els té en anglès, i no té cap problema per entendre'ls.

El que no entèn el meu fill, bé ara sí que ho comença a entendre, és perquè no hi ha cinema en català, perquè els catalans hem de fer una sobremilitància en tot. Perquè no hi ha seleccions catalanes de futbol o del que sigui.

Jo assumeixo la meva quota de responsabilitat en el fet que he estat incapaç de donar al meu fill un futur normal, com el de molts nens que creixen sense haver-se de preguntar si realment són o no són eslovens, lituans, montenegrins, timoresos, etc. Tinc la certesa que he contribuit ha dotar-lo d'un esperit crític que evitarà que sigui un trepa i conformista, i que lluiti per la llibertat, com tota persona ben parida.

I sí, també sap ecspanyol, de fet els còmics que més l'agraden són els Mortadelo y Filemón i 13 rue del Percebe. Em direu que cal renovar-se una mica, bé d'acord, per això ara mateix està estudiant la llengua elfa. Si fos un ecspanyol ni se li acudiria aprendre una altra llengua, perquè la seva socialització imperialista li hauria interioritzat que amb l'ecspanyol, se sobra y se basta. Feliçment, no és el cas.

Hòstia quin rotllo, però és que no podia dormir.

2 de febrer del 2007, a les 6:51:00 CET  
Anonymous Anònim said...

soc l'anonim so... what?
No t'enfadis home. No estic colonitzat mentalment, t'ho dic perque no ens coneixem i no m'agrada que em posin "etiquetes". He viscut a 4 paisos de tres continents diferents, i per mes lluny que he estat, sempre torno a la meva estimada Catalunya a passar els temps que puc. Perque sempre he defensat la meva terra i la terra dels meus pares i avis i besavis... pero tambe estimo altres llocs, i gent i llengues.
Felicitats al teu fill per ser el primer de la classe d'angles. Li servira sempre.
Espero que avui dormis millor. El rencor no es bo.

2 de febrer del 2007, a les 21:13:00 CET  
Blogger Dessmond said...

Anònim so what,
Viure fora de Catalunya no és signe de res. Igual que haver viscut només a Catalunya no et fa ser un "garrulu". Avui dia tothom ha donat la volta al món en més d'un sentit i no cal ser cap ment tancada pel fet que defensis casa teva. És un bon error pensar en aquests termes. En Josep també ha viscut els seus anys a l'altra punta del món, per si t'interessa saber-ho. I domina unes quantes llengues estrangeres, incloent-hi l'espanyol. Per tant, quan parla en els termes que ho fa sobre llengues al seu estimat fill, ho fa amb coneixement de causa, més que per ser una víctima de la ingnorància provinciana pel fet de ser un català resident a Catalunya.

Josep,
Reconeixe-ho: contra Pujol es vivia millor.

4 de febrer del 2007, a les 19:51:00 CET  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home