divendres, 16 de desembre del 2005

Sobre iPods

Fa pocs minuts he descarregat una cançó de la meva adolescència mitjançant l'iTunes d'Apple. Es tracta de My Sharona del grup The Knack... quants records! És la 81ena cançó que em baixo de l'iTunes. Això vol dir que ja porto gastats 80.19 euros en aquest servei. Són cançons actuals (moltes d'elles conegudes a través de Flaixbac o de la tan enyorada FlaixTV) i d'altres que es remunten diverses dècades enrere, com la mítica House of the Rising Sun, dels The Animals, i coneguda a casa nostra com La casa del sol ixent. Particularment destaco dues cançons de qui possiblement va ser el primer cantant que em va cridar l'atenció i la mort del qual em va fer plorar com el que era, un nen. Em refereixo a Nino Bravo, i a les cançons Un beso y una flor i Libre.
Totes aquestes cançons i d'altres que he copiat de CD que ja tenia, les he descarregades en aquest ipod de 512 mgb, que veieu en la foto. Després de tres mesos, more or less, la seva memòria se m'ha fet petita i ara probablement m'hauré de comprar un iPod Nano.
Però el motiu d'aquest post no és avorrir-vos amb els meus records. El motiu és constatar la tristor i frustració que genera que el servei iTunes que jo rebo i en el qual puc adquirir la meva música, està tot en ecspanyol. És depriment veure que no puc accedir a comprar en l'store dels Estats Units o la Gran Bretanya, on realment figuren les cançons interessants i m'he d'empassar els top ten ecspanyols, molts dels quals són cançons estúpides de grups ultramegasuper subvencionats per l'stablishment de la culturilla onanista ecspanyola, amb aires d'universalistat d'estar per casa. Patètic, en definitiva. I encara bo que veig que l'store ecspanyol conté algunes cançons decents, segurament per que els ituners no són una mostra representativa de la societat ecspanyola, sinó en general, són més oberts, i segurament també perquè molts d'ells són catalans. Suposo que no trigarà gaire en sortir, si és que no ha sortit ja, la típica versió ecspanyola d'un producte global, tipus Pepecars... Fora interessant que algú fes veure a la gent d'Apple la importància de tenir un store en català... però darrerament la gent d'Apple no estan massa sensibles...

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

Sí, tens tota la raó, jo tenia el quickTime 6 en anglès i a l'actualitzar a la versió 7, encara que, en teoria, permetia triar idioma i jo vaig triar "US English", es va instalar la versió en cosmopolita, altrament anomenat castellà o ecspanyol

16 de desembre del 2005, a les 21:03:00 CET  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home