diumenge, 18 de desembre de 2005

TOTALMENT D'ACORD, DRA. TUBELLA

Magnífica entrevista del periodista Marcel Barrera a la flamant nova rectora de la UOC, la Dra. Imma Tubella.

Hi destaco dues observacions que fa l'entrevistada. La primera és la seva defensa aferrissada de la universitat com a una institució que ha de prioritzar la recerca i no tenir com a objectiu el de ser un negoci, més enllà de la seva necessària sostenibilitat -és a dir, la de no generar pèrdues. La segona és la seva afirmació contundent i sense embuts que, i reprodueixo íntegrament:

"Internacionalització no significa només Amèrica del Sud. S'ha d'obrir no només a aquests països en castellà, sinó que també s'han de fer cursos en anglès o francès. La tecnologia ens permet fer una universitat multilingüe. També cal deixar clar que la globalitat no existeix de manera abstracta. Funciona si està ancorada en una realitat concreta, i la nostra és la catalana"

Un deu, rectora, què dic, Matrícula d'Honor! Per acabar, vull solidaritzar-me amb la Dra. Tubella pel via crucis -darrerament estic molt litúrgic- que ha hagut de passar durant les darreres setmanes. I és que, malgrat la seva evident moderació, la Dra. Tubella no encaixa en els cànons de la crosta socioconvergent que encara detenta una part del poder al Patronat de la institució.

2 Comments:

Blogger Gerard Coca said...

Acabo de descobrir el teu bloc, a veure si cada dia n'apareixen més que tinguin una concepció independentista, a la xarxa també ens hem de fer sentir!

19 de desembre de 2005 a les 3:25:00 CET  
Blogger Perot lo Lladre said...

D'acord amb la segona afirmacio, la de que la globalitzacio no te que ser nomes en castella. Ara veurem com s'ho fa per a anar mes enlla, perque fer les coses en castella a Catalunya es barat, hi ha recursos y personal a manta, pero fer-les en angles o frances ja no ho es tant.
Pel que fa a la primera afirmacio, la de la recerca con prioritat d'una universitat, doncs no hi estic d'acord. Es tant com dir que els interessos del professors, que sempre han trobat mes distret fer recerca que enfrontarse a 100 estudiants, son mes importants que els dels 100 estudiants. Crec que caldria separar la recerca del ensenyament, perque amdues activitats exigeixen personal diferent i tenen objectius que es "venen" de manera diferent. la seba barreja a la universitat actual es mes una questio d'oportunitat (ja que tenim personal y equips perque no fem recerca?) que no pas quelcom de serios. D'aqui que els resultats de la recerca universitaria siguin mes aviat risibles.
Tampoc estic d'acord que fer calers no pot ser un objectiu d'una universitat. Com mes calers facin menys en demanaran al govern. Perque no? Hi ha un convenciment entre les ments exquisides segons el qual fer calers es brut i cutre. Es una altra cosa a canviar.

19 de desembre de 2005 a les 8:37:00 CET  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home