EL FUTUR DE LA DEMOCRÀCIA A EUROPA
Llegeixo que el lehendakari Ibarretxe presentarà a ZP un document del Consell d'Europa (CoE) on aconsella la celebració de referenda, com un instrument d'aprofundiment de la democràcia, incloent-hi a nivell subestatal (poders regionals i locals). El busco pel web i ensopego amb aquest document, titulat, Llibre Verd-El futur de la democràcia a Europa. No sé del cert si és l'esmentat per Ibarretxe, però la veritat és que en l'apartat de reformes recomanades, la vint-i-quatrena, afirma el següent:
24. Referendums and initiatives
The overall trend towards greater direct participation of citizens in decision-making processes at all levels should be given support by the Council of Europe. Both the governmental referendum and the popular initiative are devices that uniquely allow citizens to hold their representatives and rulers accountable. They also tend to increase citizens’ interest and expertise in political issues and, therefore, complement other reform efforts aimed at improving levels of civic competence in politics. Finally, such devices should enhance the democratic legitimacy of political decisions.
We recommend that institutions of direct democracy be added to the set of representative democratic mechanisms on all levels of government, including the supranational or European level, with the local level offering the most appropriate starting point for experimentation and evaluation processes in those polities that are not already using them. The European Union should be encouraged to go further than the right to petition proposed in its draft Constitution and introduce both a European initiative and a European referendum. In political systems where such mechanisms are still unknown, priority should be given to the requirement to approve constitutional amendments and ratify major international treaties of major importance by the citizenry as a whole. While there is no ideal type of direct democratic institution, we recommend that both referendums and initiatives be binding rather than consultative. This guarantees the electorate that its decisions will be implemented and this, in turn, may encourage a higher voter turnout. We advise against the use of quorums on the grounds that collective decisions by the citizenry should produce policy effects independently of turnout levels. In federal systems, as well as the European Union, we suggest a Swiss-style design based on a double-majority – one based on numerical criterion and the other based on negotiative criterion that is sensitive to variation in the size of member units. Both the drafting and eventual approval of popular consultations should be subject to judicial review by national constitutional courts and, in the case of eventual EU referendums, by the European Court of Justice.
Similar to the Venice Commission’s Code of good practice in electoral matters, we recommend that the Council of Europe draft a handbook on referendums and initiatives. A code of good practice of this sort would be useful in both the conduct of popular consultations and their subsequent evaluation.
De la lectura d'aquesta recomanació, crida l'atenció l'èmfasi que es posa en la generalització de la participació directa dels ciutadans -mitjançant institucions com el referèndum i les iniciatives- a tots els nivells de govern, és a dir tant a nivell local, com regional, estatal i europeu. Això implica la capacitat, en el cas ecspanyol, de les comunitats autònomes de consultar directament els seus ciutadans.
També recomana que tant els referenda com les iniciatives tinguin un caràcter vinculant i no només consultiu, i es posiciona en contra de l'establiment de quòrums per donar-los validesa. D'aquesta manera, el CoE, no hauria vist amb bons ulls el cas montenegrí, on, com es recordarà, la UE imposà que el resultat referendari només seria acceptable si participava el 50% de l'electorat, pel cap baix, i si el vot favorable a la independència assolia el 55% dels vots vàlids.
Més enllà de la prudència que sempre hem de gastar quan estudiem els organismes europeus, on sempre juguem en camp contrari, atès que Catalunya com a tal no hi és present, i en canvi sí que hi és Ecspanya, la qual fa mans i mànigues per fotre'ns, aquest document del CoE, és sense cap mena de dubte, un bon argument a utilitzar pels que defensen que les Comunitats Autònomes han de tenir la competència de convocar referendums, iniciatives i consultes directes a la seva ciutadania. Una mesura que, en definitiva, incrementa la participació ciutadana en la vida democràtica.
En faran cas, els ecspanyols? S'admeten apostes.
Etiquetes de comentaris: CONSELL D'EUROPA, IBARRETXE, INICIATIVES, MONTENEGRO, REFERÈNDUMS
9 Comments:
Les negretes, òbviament, són meves. L'enllaç del document esmentat és el següent:
http://www.coe.int/t/e/integrated_projects/democracy/05_key_texts/02_green_paper/gp_33.asp#TopOfPage
quebec és una puta colonia ?? o no ?? on vas amb Jaume I si ets un puto colonialista............... ¿
visca algeria i els pieds noir... a pendre vent...........
la propera vegada que intentis comprarar el quebec amb catalunya et veuré com un puto peus negres a eliminar.......... així de clar i català...........
comparar els catalans amb uns peus negres fa bassarda tu ja m¡entens. diplomes juajauajajejejjeja-lsd. O tot o res.............
valencia=quebec passa pel maricon d'en flotats----------- nazi...... una persona tindà el seus principis la resta és conqueritot.............
acabarem en trinxeres oposades........
maricon flotats to see.....
http://www.teatrenacional.com/obra_teatre/stalin.html
la meva vella l'ha vist a stalin, me l'ha recomenat 28e, i que és gay ella m'ho a confirmat bowie-jagger a dubtat........... stalin-flotats to do com dali i froid.... però es conegut per antics ... glotats és gay dono la meva paraula i la de la mare........................................ catalanista + que en boadella......
Publica un comentari a l'entrada
<< Home