dimarts, 11 de desembre del 2007

HI ESTÀS CONVIDAT

Dins el cicle de conferències Dosrius (1936-1939) Memòria i Història, organitzat per l'Arxiu Municipal de Dosrius (AMD), em plau convidar-te a assistir a la Taula Rodona dedicada a Aspectes de la Guerra de 1936-1939, en la qual intervindrem els historiadors Agustí Barrera, Josep Xaubet, Francesc Forn, i una servidora. Cadascun de nosaltres parlarà sobre un tema concret de la seva especialitat.

En el meu cas, parlaré de les iniciatives del govern de Lluís Companys d'aconseguir algun tipus de mesura que permetés aturar la guerra, o si més no, ajornar les hostilitats fins al moment del que ja es considerava inevitable, l'esclat de la guerra mundial. És un tema al que vaig dedicar moltes hores de recerca entre els anys 1988 i 1991, i que després he abandonat una mica. De totes maneres, em va servir per introduir-me en el coneixement de la vida d'en Josep Maria Batista i Roca (1895-1978), una persona clau en la història de l'independentisme català.


El President de la Generalitat, Lluís Companys i Jover, li va encarregar negociar amb el govern britànic algun tipus d'entesa, tasca que va portar a terme, malgrat les dificultats i els perills que comportava.

L'únic que em sap greu és que de tota la feina feta, ben poca cosa he publicat, bàsicament articles de divulgació i alguna comunicació acadèmica, però poca cosa més.

Bé, sàpigues, que l'acte tindrà lloc el dissabte, 15 de desembre, a les 6 de la tarda a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Dosrius.

T'hi espero!

Etiquetes de comentaris: , , ,