dimarts, 11 de desembre del 2007

ELS KIA DE LA CATOSFERA

La Catosfera, feliç expressió que segons sembla devem a en Toni Ibànez, creix i es consolida. Ara s'anuncia la realització d'unes Jornades de la Catosfera, per als propers dies 25 a 27 de gener del 2008, a Granollers. Ja m'hi he inscrit, i penso que en principi pot ser força interessant. Cal dir que estic preparant una comunicació acadèmica sobre el tema, que presentaré, un cop ja m'han acceptat la proposta, a la Conferència Internacional Politics: Web 2.0 que organitza la New Political Communication Unit, del Royal Holloway de la Universitat de Londres, i que tindrà lloc el mes d'abril. Les Jornades, m'ajudaran força a fixar la meva visió de l'evolució d'aquest fenomen.

Ara que ja he escrit i penjat uns 700 posts d'aquest bloc, d'ençà el mes de juliol del 2003, tinc una mica de perspectiva. Em sembla evident que el salt endavant de la Catosfera es va fer sobretot a partir del mes de setembre del 2005, quan s'entrava en la fase calenta de la negociació del nyap. A partir de llavors, es constata un increment quantitatiu de blocs i un esclat polemitzador sense precedents que es manté ben bé fins a la celebració del referèndum de marres. Ja vaig escriure en el seu moment, que si per la Catosfera fos, el rebuig a l'estatut troglodita hauria estat contundent. Però, naturalment, la Catosfera no representa sociològicament i política, la Catalunya electoral. Tot i això, l'hòstia que es van fotre els autonomistes, no em cansaré de dir-ho, va ser definitiva, fins al punt que considero que l'autonomisme està tocat de mort (i el TC no farà més que rematar-lo).

L'independentisme dins la Catosfera es troba, doncs, àmpliament representat. Ara fa uns pocs dies es commemorava que la Xarxa de Blocs Sobiranistes, comptava amb el seu 500è membre. De lluny, és la ideologia política més present en la Catosfera, tot i que com sempre, es troba fragmentada en capelletes i en no pocs franctiradors, que van a la seva i disparen sobre tot el que es mou. Incloent una servidora, naturalment.

Però el que vull recordar en aquest bloc, no són els vius. Són els morts, els Killed in Action (KIA) en terminologia militar USA. Ahir, precisament, netejava els meus bookmarks blogosfèrics i em vaig adonar que la carnisseria ha estat considerable. Vaig crear una carpeta específica i els vaig anar guardant.

Alguns d'aquests blocs, van marcar, en el seu moment una fita important. Són els casos de Tumbuctu i, per descomptat, de Busot.

Altres que també vaig incloure en la carpeta són els següents: No a l'estafatut, Sa Palomera, Espai Espia, Fent la Viu Viu, Són Com Són, Xarxa de blogs discrepants amb la formació del govern Tripartit, E-brutícies, el blog d'uns independentistes, futur català, oasi català...

N'hi ha molts d'altres, naturalment. Després del referèndum, va semblar que la cosa es refredava, i de fet no va ser fins a les eleccions del 2006 i la formació del segon Tripartit, que no assistim a una certa revitalització.

L'any 2007, a més de la crítica ferotge al Tripartit, altres elements que han reforçat la Catosfera han estat la reacció a la degradació política i moral d'ERC, l'ofensiva dels sectors sobiranistes de CDC, partidaris de trencar amb en Duran i Ecspanya, i de preparar el partit per reconquerir el poder, i finalment, però no per això menys important, l'auge de l'independentisme revolucionari, sobretot arran dels resultats obtinguts per la CUP, en les eleccions locals, que van demostrar ben a les clares que hi ha vida a l'esquerra d'ERC i d'ICV.

Bé, tot plegat una breu reflexió que ben segurament m'ajudarà a clarificar idees de cara a la comunicació acadèmica que he d'escriure aquestes vacances de Cap d'Any. S'admeten opinions, remarques o suggerències, sempre constructives, naturalment.

Etiquetes de comentaris: , , , ,

2 Comments:

Blogger Dessmond said...

La meva vida blogaire és minsa, comparada amb la teva. Gairebé ets un diplodocus, tu.
He de reconèixer que a mi m'hi va empènyer el Tripi 1.En va ser molt responsable. Però en fi, he trobat més sentit a aquesta vida virtual.
Si vols que et doni la meva opnió, sempre ponderada, digues-m'ho. Et faré el preu de sempre. Ho dic públicament i no ho repetiré. Salut!

11 de desembre del 2007, a les 19:57:00 CET  
Blogger JOSEP said...

Cony Dessmond,

Sembla que em vulguis mal! No em titllis de Diplodocus que sona lleig. Tracta'm d'Smilodon o de Tigre de dents de sabre... tot i que jo encara no m'he extingit! Toco fusta.

12 de desembre del 2007, a les 1:19:00 CET  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home