dimarts, 24 de juliol del 2012

LECTURES D'ESTIU (i en van...)

Ja és un costum d'aquest modest i humil bloc, anunciar les lectures d'estiu. En aquesta estació aprofito per llegir sobretot novel.la, ficció. Cosa que no faig la resta de l'any.

Enguany segueixo aquesta premissa a mitges. Ja fa uns dies, dues setmanes, que he començat el Jo confesso d'en Jaume Cabré. Un totxo de quasi 1000 pàgines, de les quals ja en porto llegides, a mig gas, unes 200. M'està agradant, tot i que potser en comparació amb la genial Les veus del Pamano, encara no m´ha acabat d'enganxar del tot. Hi noto un evident canvi de registre, sobretot en el fet que es passa de la 1a persona a la 3a en un tres i no res. També l'autor salta d'un segle a l'altre com si no passés res. Dit això, de moment m'agrada bastant, però encara no m´ha seduït. Potser a la pàgina 350 o a la 543 o, si arribo, a la 817. De moment, endavant les atxes!

L'altre llibre que llegiré, espero que tingui temps, és la biografia d'Steve Jobs de Walter Isaacson. Naturalment, no estem davant d'una obra de ficció. Però tot i així, penso que val la pena conèixer a fons, aquest personatge que ha revolucionat les nostres vides. En la versió normalitzada, of course, de Rosa dels Vents.

Si tinc temps, ho dubto, encara podria llegir alguna de les darreres novel.les d'un altre dels clàssics de la meva llibreria, en Ferran Torrent. Però si no pot ser, ho deixaré pel proper any.

Etiquetes de comentaris: , , , , ,