dijous, 26 de març del 2009

UN SOPAR ENTRE AMICS

L'acte d'ahir al Via Fora de Sants va ser una experiència inoblidable, plena de complicitats i de gent amb ganes de tirar endavant i de fer coses pel país. Us prometo que vaig sortir amb les piles recarregades. Moltes gràcies a tothom. Contra el que sovint es diu, el país no està capcot i desencisat. La gent que érem ahir al voltant de les taules, vam demostrar que tot és possible, o encara més, que la Independència és probable. 


Les intervencions van anar plenes de propostes proactives, de coses a fer, d'idees a compartir, fins i tot de consells. Veure gent realment il.lusionada que aplaudia les intervencions, que encara tenen fresc la Manifestació de Brussel.les, a la qual molt dels assistents hi van participar i ben orgullosos que n'estaven, em va colpir.


La gent del BGS que érem presents, l'Enric, el David, en Víctor, en Xavier i una servidora, vam constatar que hem fet al llarg d'aquests mesos, una mena de taca d'oli. De gent que ens llegeix, com per exemple, el Sr. Carreras, a qui vaig tenir el gust de conèixer, i que abans d'iniciar l'acte, em va confessar que feia set o vuit mesos que cada dia esperava el matí per llegir-nos i que això el feia molt feliç. També vaig conèixer a la Maia, una comentarista ben habitual del BGS, i que va fer una intervenció, que immediatament em va suggerir el títol d'un futur post que no sé si penjaré en aquest humil i modest bloc, o ho faré al BGS. També vaig tenir el gust de saludar a l'Agustí, un dels principals responsables de l'èxit de Brussel.les. Molt sovint ens omplim la boca de la importància de la xarxa, d'internet, dels blocs, però no hem d'oblidar MAI que per damunt de tot això hi ha el Factor Humà, la Persona Humana, sense la qual, res no  és possible. Per això, segurament, sense l'Agustí i alguns altres que no van acaparar els titulars mediàtics, l'èxit de Brussel.les no hauria estat possible.



Per acabar, vull compartir amb els lectors que no vau assistir al sopar una reflexió que hi vaig fer. Algú pensa que la moció aprovada al Parlament Europeu de suport a la immersió lingüística s'hauria presentat si no hagués tingut lloc la Manifestació de Brussel.les? No, naturalment que no. Un dels grans èxits de la manifestació va ser donar rellevància mediàtica al Parlament Europeu com a arena política on es juga el futur de Catalunya. I això ha obligat els eurodiputats catalans a posar-se les piles, conscients que s'acosten les eleccions i havien de fer alguna cosa, uns, per aconseguir la reelecció, i d'altres, per tornar a casa amb un nanogram de dignitat.

Les fotos que il.lustren el post són meves, tret de la primera, que l'ha enviada una de les assistents al Facebook.

Etiquetes de comentaris: ,